22.7.09

aj löv fattiga riddare

Har gjort det fleeeera gånger nu senaste veckan och det är så smaskigt så smaskigt.


ha vitt bröd skär i lagom tjocka skivor,

vispa 4-5 ägg i en djup men lite större tallrik (så du kan vända bröd däri)
ha i ca 1 dl mjölk, vispa lite till (jag vispar med gaffel) salta och liiiite peppar.

vänd bröd skivorna däri så det suger upp äggröran.

stek ganska flottigt i stekpanna, inte på högsta värme.
Min spis är 1-6 så då använder jag 4.

stek på båda sidor, och ha i kanske 4 skivor åt gången.
p.s inte min bild mina ser mkt godare ut :P

MUMMS MUMMS MUMMS MUMMS





från början gjorde fattiga riddare när ens bröd var gammalt. så då blötte man upp och stekte brödet så det blev ätbart hihi


servera med jordgubbsylt och en varm kopp te. som frulle eller nattfika

Inga kommentarer: