16.4.09

Nya vitkåls soppan

Jag gjorde en god soppa för ngn dag sen som blev riktigt god, min bebis gillade den.
Men inte grannens dotter som är 10. så kanske inte passar hela familjen, men god va den!


ingedienser

vitkål
kyckling/lammkött
morötter
potatis
vitlök 2-3 stora klyftor
persilja färsk (en hand full?)'
olja

Ta så mkt du vill av allting, behövs inte sååå mkt kyckling/lamm,
skär och hacka precis hur stort du vll av allting, men jag gjorde strimlade morötter och vitkål (blev snyggt)
hackade/tärnade kyckling och potatis.
stek kycklingen lite först, sedan ha i alla grönsaker och rör runt med kryddorna.
täck med vatten,
koka i ca 40 min lr mer, så bliru inte pruttig av kålen.

jag kryddade med

ingefära,salt,peppar,spiskummin MUMMS


Kan även göras hellt vegetarisk

Inga kommentarer: