9.8.09

Tänker på mat

Sitter å äter en riktigt sen frukost, men det är söndag så jag mår inte hemskt dåligt över det.
snart är det Ramadan och jag hoppas kunna bjuda hem många vänner och familj, bjuda på mat och ha det mysigt.
Ser redan fram emot att komma på nya recpt och testa somaliska recept från två underbara sidor jag hittat.
Tammys somali home och somali recipes . Somali recipes gör egna filmer och lägger upp på sin sida, så man kan se precis hur hon gör.
Och på Båda kvinnornas sidor finns det många fler bra matlänkar. Till speciellt då Somalisk mat.
Somalisk mat är INTE överskattad det är otroligt gott och enkelt.
Jag är lite smått besatt av sambosa.

Kolla in recept där, lova mig det!

Sen om jag testar ngt av recepten lägger jag in dom här.

Och under ramadan ska jag tjata ihjäl alla turkar jag känner, för jag älskar även turkisk mat MUMMS.
Turkisk mat är nyttig och innehåller mkt grönsaker och goda såser.

Jaja ha det allihopa!

Inga kommentarer: